Prowadzenie ksiąg handlowych

W zakres usługi wchodzą między innymi:
  • opracowanie polityki rachunkowości i planu kont
  • weryfikacja dostarczanych dokumentów
  • dekretacja dokumentów księgowych zgodnie z przepisami prawa oraz ustawy o rachunkowości
  • uzgadnianie obrotów i sald
  • uzgadnianie kont rozrachunkowych
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych
  • rozliczenia podatku dochodowego oraz podatku VAT
  • sporządzanie sprawozdań finansowych
Aspekt prawny:

Do prowadzenia ksiąg handlowych zobowiązuje Ustawa o rachunkowości te przedsiębiorstwa których przychód z działalności w poprzednim roku podatkowym przekroczył 1 200 000 €. Ponadto do prowadzenia ksiąg handlowych zobowiązane są:

  • spółki kapitałowe
  • spółki osobowe prawa handlowego
  • spółki partnerskie oraz jawne spółki osób fizycznych, jeśli przychody ze sprzedaży netto towarów, produktów oraz operacji finansowych za poprzedni rok podatkowy wyniosły nie mniej niż równowartość 1.200.000 € w polskich złotych.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.